America here we come ! Dag 4

De reis naar de Grand Canyon staat op het programma vandaag. Het is een trip van 387 km, zo’n 4 uur rijden. Om 9 uur opgestaan, maar met z’n vieren hebben we toch iedere keer 1,5 uur nodig voordat we klaar zijn. Daarom pas om 10:30 aan het ontbijt. En dan zul je zien dat het buffet maar tot 10 uur open is en dan moet je a la carte eten. Ook geen straf, maar wel prijzig en voor een ontbijt iets te veel, als je je boterhammetje met kaas gewend bent. Maar zoals altijd, wel lekker en de bediening zeer vriendelijk.

De reis naar Grand CanyonDan familie overleg wat we zullen doen. 4 uur rijden betekent dat er nog een halve dag te vergeven is om iets te gaan doen. Blijven we nog in Scottsdale bij het zwembad hangen, het warme bad van 35 graden, of gaan we rijden. Het wordt het zwembad. We hebben nog wel even gevoeld of het nog zo warm is, maar we vinden het allemaal wel weer lekker. Ongelofelijk hoe snel je aan de temperaturen wend. De 40 graden buiten is nog steeds erg warm, maar we kunnen ons er wel in vinden. Het zwembad water is ook nog warm, maar wordt als verkoelend ervaren. Lekker wat rugby in het water gespeeld en wat gedronken. Door de hoge temperaturen van buiten en het water, krijg je op een gegeven moment in het zwembad gewoon warm en moet je het water uit, in de schaduw en moet je je door de wind laten afkoelen, heel vreemd. We hebben er dus een relaxte halve dag van gemaakt. Eerst zouden we om 13:00 uur vertrekken, daarna 14:00 en uiteindelijk zitten we pas om 15:15 in de auto.

grand canyon_2

Wij rijden de andere kant van Scottsdale uit dan waar we zijn binnengekomen, en zien dan duidelijk dat Scottsdale wel een rijke stad is. Dure huizen, super de luxe appartementen en de straten en plantsoenen perfect onderhouden. Nog even tanken en wat flessen water inslaan voordat we de stad uitgaan. Omdat het Hotel waar we naar toe gaan langs de Highway ligt, heeft de TomTom er wat moeite mee, althans ik kan alleen de highway zelf ingeven en als je bedenkt dat deze highway zon 300 km lang is, kan het nog leuk worden. Maar goed dat zien we wel als we wat meer in de buurt komen. Het blijkt ook mee te vallen, want bij aankomst op de highway, heb ik het gevraagd aan iemand van Hotel Grand Canyon Plaza (lijkt er erg op dus ik had even hoop dat het meteen raak was) en die zij dat we nog 20 mijl door moesten rijden en dat klopte.

De reis voert ons langs verschillende landschappen, mooi om te zien. Van de redelijk groene omgeving van Scottsdale, gaat het al snel over in rotsachtige bergen met van die lange cactussen. Het gaat een uur later over in iets andere bergen met alleen nog maar van die bladcactussen. Plotseling rijd je in beboste bergen met hoge bomen. De temperatuur schommelt ook enorm. Van ruim 40 graden gaat het snel naar zo’n 35 graden, twee uur later is het nog maar 22 graden om weer wat op te klimmen tot zo’n 28 graden als we aankomen. En dat alles binnen 400 km.

Onderweg ook nog wel gestopt. Op één plek waar het nog iets onder de 40 graden was zijn we gestopt, en dan besef je dat je inderdaad in een heel ander land bent. Als je uit een land komt waar de eekhoorn zo’n beetje het gevaarlijkste dier is, kijkt je toch even raar op als je een bord ziet met een waarschuwing voor giftige slangen en spinnen.

grand canyon_3Bij het Hotel aangekomen, het “Grand Canyon Plaza Inn & Suites” is meer een appartementen complex. Niet echt lux, maar wel heel gezellig. Het achter balkon grenst aan de receptie en restaurants binnenplaats, wat leuk oogt. Het Hotel ligt verder aan de ingang van de Grand Canyon. De Grand Canyon is een nationaal park waar je dus een ingang en uitgang hebt voor de niet Amerika gangers onder ons.

We hebben honger en het wordt tijd voor de Amerika test en antwoord op de ingezonden vraag van Greetje twee dagen geleden: “is het eten bij de McDonald’s nou anders dan thuis en is het allemaal ook veel groter ??” Nou hier is het antwoord. Het smaakt nog steeds niet lekker en het is even groot. Nou hebben we niet de super size gevraagd, Jeffrey heeft beloofd dit de volgende keer te vragen, maar we hadden niet zo’n honger en dan is het ook zonde.

Nog even een paar winkeltjes bezocht, de omgeving verkend en nu zitten we wat te lezen, te gamen en te BLOGGEN. Al wat brochures gesnaaid, dus die ga ik zodadelijk even doornemen om te zien wat we allemaal in de Canyon kunnen doen, heel veel heb ik al gezien, we zijn benieuwd.